به گزارش مشرق، کِن بلاک، راننده آمریکایی در آخرین فیلمی که از هنر رانندگیاش با عنوان 6 GYMKHANA منتشر کرده با فورد فیستای خود صحنههای زیبایی خلق کرده است. مهارت رانندگی وی با فیلمبرداری حرفهای که صورت گرفته لحظلاتی هیجانانگیز را به وجود آورده است.
در فیلم زیر که تسنیم منتشر کرده میتوانید هنرنمایی این راننده 46 ساله را تماشا کنید.
دریفت چیست؟
به گزارش مشرق، دریفت یک حرکت بسیار هیجان انگیز در اتومبیلرانی است. دریفت در لغت به معنی لغزیدن است. دریفت (Drift) را در ابتدا ژاپنی ها به دنیا معرفی کردند اما در حال حاضر بیشتر علاقمندان به اتومبیلرانی با این رشته آشنا هستند و مسابقات دریفت در سر تا سر جهان هر سال برگزار می شود. در کشور عزیزمان ایران نیز این مسابقات چند سالی هست که برگزار می شود.
برای بهتر انجام دادن دریفت بایستی خودروی مورد استفاده دیفرانسیل عقب باشد اما با خودروهای دیفرانسیل جلو هم می توان به راحتی این کار را انجام داد.
دریفت به این صورت می باشد که قبل از رسیدن به پیچ ابتدا کمی فرمان را در جهت پیچ می چرخانیم و خیلی سریع ترمز دستی را بالا می کشیم و همین که احساس کردیم عقب خودرو در حال لیز خوردن در جهت پیچ می باشد ترمز دستی را پایین می آوریم و بلا فاصله فرمان را در جهت عکس پیچ می چرخانیم و با توجه به سرعت مان دنده را بر می گردانیم و پدال گاز را تا انتها فشار می دهیم تا موتور با حداکثر قدرتش چرخ های عقب را بچرخاند.
اگر دریفتر حرفه ای باشد تمام پیچ را به همین صورت (یعنی عقب خودرو در جهت پیچ و فرمان در خلاف جهت پیچ) طی می کند و بعد از عبور از پیچ فرمان را در جهت مسیر صاف میکند و ادامه مسیر. . .
در فیلم زیر که تسنیم منتشر کرده میتوانید هنرنمایی این راننده 46 ساله را تماشا کنید.
دریفت چیست؟
به گزارش مشرق، دریفت یک حرکت بسیار هیجان انگیز در اتومبیلرانی است. دریفت در لغت به معنی لغزیدن است. دریفت (Drift) را در ابتدا ژاپنی ها به دنیا معرفی کردند اما در حال حاضر بیشتر علاقمندان به اتومبیلرانی با این رشته آشنا هستند و مسابقات دریفت در سر تا سر جهان هر سال برگزار می شود. در کشور عزیزمان ایران نیز این مسابقات چند سالی هست که برگزار می شود.
برای بهتر انجام دادن دریفت بایستی خودروی مورد استفاده دیفرانسیل عقب باشد اما با خودروهای دیفرانسیل جلو هم می توان به راحتی این کار را انجام داد.
دریفت به این صورت می باشد که قبل از رسیدن به پیچ ابتدا کمی فرمان را در جهت پیچ می چرخانیم و خیلی سریع ترمز دستی را بالا می کشیم و همین که احساس کردیم عقب خودرو در حال لیز خوردن در جهت پیچ می باشد ترمز دستی را پایین می آوریم و بلا فاصله فرمان را در جهت عکس پیچ می چرخانیم و با توجه به سرعت مان دنده را بر می گردانیم و پدال گاز را تا انتها فشار می دهیم تا موتور با حداکثر قدرتش چرخ های عقب را بچرخاند.
اگر دریفتر حرفه ای باشد تمام پیچ را به همین صورت (یعنی عقب خودرو در جهت پیچ و فرمان در خلاف جهت پیچ) طی می کند و بعد از عبور از پیچ فرمان را در جهت مسیر صاف میکند و ادامه مسیر. . .